Tarantino genellikle suç ve suçlular üzerine odaklanır. Acımasız şiddet sahnelerinden ve alacağı tepkilerden korkmaz. Uzun diyaloglar, parçalanmış kronolojik akış ve pop kültür öğelerini kullanır. Pek çok filminde azalarak kesilen ve sonra tekrar duyulan müzik sahnesi vardır ve soundtrack’ler önemlidir. Hatta bu takıntısını şöyle anlatır:
“Bir filmin senaryosunu düşünmeden önce müzik kütüphaneme gider ve müzik dinlemeye başlarım. Filmin karakteri, ruhu için.”
Pek çok karakteri takma isim kullanır.
Tarantino’nun hayranlarının malumu olduğu üzere fetişi ayaktır ve neredeyse bütün filmlerinde kadın karakterlerin ayaklarına zoom’lar. Yönetmen filmlerinde ya hayali markalar yaratır ya da geçmişte kalmış markaları kullanır. Mesela pek çok filminde kahramanlarına Red Apple sigaralarından içirir. Filmlerinde sıklıkla kendi de küçük bir rolde oynar.
Nerede görsek tanırız.
Nerede siyah takım elbiseli, beyaz gömlekli ve siyah kravatlı birileri varsa bilin ki o bir Tarantino filmidir. Rezervuar Köpekleri’ndeki hırsızlar, Ucuz Roman’daki John Travolta ve Samuel L. Jackson, Gün Batımından Şafağa’daki Gecko Kardeşler bir örnek giyinir. Filmlerinin çoğunda çanta ve valizler önemli rol oynar. Karakterleri genellikle birbirine aynı anda silah çeker. Bagaj sahnelerine bayılır. Kendi filmleriyle de sıklıkla bağlantılar kurar. Mesela Ucuz Roman’da John Travolta’nın karakteri ile Rezervuar Köpekleri’ndeki Michael Madsen’ın karakteri kardeştir. İsimleri Vincent ve Vic, soyadları Vega’dır, tipleri de birbirine benzer.